Ratan Tata: দেশৰ মধ্যবিত্তক লৈ ৰতন টাটাৰ এটা দূৰদৰ্শী সপোন


 

দেশৰ মধ্যবিত্তক লৈ ৰতন টাটাৰ এটা দূৰদৰ্শী সপোন। টাটা নেনোৰ আৰম্ভণি…..

২০০৩ চনৰ কথা। এদিন গাড়ীৰে আহি থাকোতে ৰতন টাটাৰ চকুত পৰিল এটা মধ্যবিত্ত পৰিয়াল। এখন স্কুটাৰত গৈ আছিল পৰিয়ালটোৰ ৪ সদস্য। পুৰুষজনে স্কুটাৰখন চলাইছিল। স্কুটাৰখনৰ সন্মুখত এজন কিশোৰ। স্কুটাৰৰ পিছফালে ব্যক্তিজনৰ পত্নী আৰু মাজত তেওঁলোকৰ কনিষ্ঠ সন্তান। স্কুটাৰখনত গৈ থকা পৰিয়ালটোক দেখিয়েই বিশিষ্ট উদ্যোগপতি ৰতন টাটাৰ মনত এটা আহিল এটা ব্যতিক্ৰমী ধাৰণা।   দূৰদৰ্শী উদ্যোগপতি ৰতন টাটাই এটা সপোন বাস্তৱ কৰাৰ লক্ষ্য স্থিৰ কৰি ল’লে। মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ হাতৰ মুঠিত এখন গাড়ী।

ৰতন টাটাই স্থিৰ কৰিলে দেশৰ মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ বাবে কম দামতে এখন নিৰাপদ চাৰিচকীয়া বাহন নিৰ্মাণ কৰিব। সেই বাহনখন দেশৰ লাখ লাখ মধ্যবিত্ত লোকৰ প্ৰতীক স্বৰূপ হৈ পৰিব। তেনেকৈয়ে আৰম্ভ হৈছিল ৰতন টাটাৰ সাহসী সপোন ‘টাটা নেনোৰ’।

চিংগুৰঃ ঔদ্যোগিক আকাংক্ষা আৰু ৰাজনৈতিক প্ৰতিৰোধৰ যুদ্ধক্ষেত্ৰঃ
প্ৰথম অৱস্থাত পশ্চিমবংগৰ চিংগুৰত উৎপাদন হ’বলগীয়া টাটা নেনো প্ৰকল্পটো ৰাজনৈতিক অস্থিৰতাৰ মাজত আবদ্ধ হৈ পৰিছিল। সেই সময়ৰ বিৰোধী নেত্ৰী মমতা বেনাৰ্জীয়ে টাটা নেনোৰ উৎপাদন কেন্দ্ৰটোৰ বাবে ভূমি অধিগ্ৰহণৰ তীব্ৰ বিৰোধিতা কৰিছিল। যাৰ ফলত ৰাজনৈতিক যুঁজৰ সূচনা হৈছিল যিয়ে বংগৰ ৰাজনৈতিক পৰিৱেশক নতুন ৰূপ দিছিল।


চিংগুৰৰ উত্থান আৰু পতন: প্ৰতিশ্ৰুতিসমূহ বিলম্বিতঃ চাকৰি সৃষ্টি আৰু অৰ্থনৈতিক পুনৰুজ্জীৱনৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়াৰ পিছতো চিংগুৰত নেনো প্ৰকল্পটো স্থৱিৰ হৈ পৰিছিল। যাৰ ফলত ৰতন টাটাৰ সপোন আধৰুৱা হোৱাৰ সম্ভাৱনা প্ৰকট হৈ পৰিছিল। পশ্চিমবংগত মমতা বেনাৰ্জীৰ জয়ৰ লগে লগে বাওঁমৰ্চাৰ ৩৪ বছৰীয়া শাসনৰ অন্ত পৰিল যদিও কৃষকসকলে অনুশোচনা আৰু অনিশ্চয়তাৰ সৈতে যুঁজিবলগীয়া হ’ল।


আইনী জয় আৰু দীৰ্ঘদিনীয়া ক্ষোভঃ ২০২৩ চনত টাটা মটৰ্ছে পৰিত্যক্ত চিংগুৰ প্লাণ্টত হোৱা লোকচানৰ ক্ষতিপূৰণ লাভ কৰি উল্লেখযোগ্য আইনী জয়লাভ কৰে।

নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ গুজৰাটঃ ৰতন টাটাৰ নেনোৰ বাবে এক নতুন আৰম্ভণিঃ গুজৰাটত নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ নেতৃত্বৰ আমন্ত্ৰণত ৰতন টাটাই নেনো প্ৰকল্পৰ বাবে নতুন ঘৰ বিচাৰি পায়। নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ শাসনকালত গুজৰাটত পুনৰ প্ৰাণ পাই উঠে ৰতন টাটাৰ সপোন ‘নেনো’ই। মোদী নেতৃত্বৰ বাবেই নেনো প্ৰকল্পটোক পুনৰ সজীৱ কৰি তোলাই নহয়, গুজৰাটৰ অৰ্থনৈতিক বিকাশৰ অন্যতম কাৰক হিচাপে কাম কৰিছিল। যিয়ে মোডীৰ দূৰদৰ্শী নেতৃত্ব আৰু অৰ্থনৈতিক বুদ্ধিমত্তাৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰিছিল।

নেনোৰ লিগেচি: সুলভ উদ্ভাৱন আৰু হেৰুৱা সুযোগ ২০০৯ চনত অৱশেষত টাটা নেনোৱে আত্মপ্ৰকাশ কৰে। কোটি কোটি ভাৰতীয়ই টাটা ননোক আদৰি লয়। নেনোৰ উদ্ভাৱনেৰে বিশ্বৰ কল্পনাশক্তিক ৰতন টাটাই আকৰ্ষণ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছিল। প্ৰাৰম্ভিক বিপৰ্যয়ৰ মাজতো টাটা মটৰ্ছে ২০১৮ চনৰ ভিতৰত ২.৭৫ লাখতকৈ অধিক ইউনিট নেনো বাহন বিক্ৰী কৰিছিল, যিয়ে প্ৰতিকূলতাৰ পৰা সফলতালৈ এক উল্লেখযোগ্য যাত্ৰাৰ প্ৰতীক।

Post a Comment

Previous Post Next Post